Douze mille
Twelve Thousand
Als Frank seine zwielichtige Einkommensquelle verliert, gerät seine
leidenschaftliche Beziehung zu Maroussia, mit der er in prekären Verhältnissen lebt, unter Druck. Undenkbar, dass er sich
von ihr aushalten lässt! Also geht Frank dorthin, wo Arbeit ist, beziehungsweise jene Gelegenheiten, die Diebe machen, und
verzettelt sich. Ist viel Geld zu verdienen wichtiger als viel Zeit mit den Liebsten zu verbringen? So lautet nur eine der
ins Grundsätzliche zielenden Fragen, die Nadège Trebal in ihrem vor wilden Bildeinfällen nur so sprühenden Spielfilmregiedebüt
in den Raum wirft. (Alexandra Seitz)
After losing his black-market job in a breaker’s yard and believing that
his partner Maroussia could never love him like before, Frank leaves in a bid to earn the same amount that Maroussia makes
in a year: twelve thousand euros, the bare minimum required. Frank and Maroussia live their lives following their own instincts
and rules, uninterested in the judgements meted out by society. @Twelve Thousand@ is a film from another world which transports
us far away from the desolation of daily life, towards a mysterious world where the immediacy of the moment is all that counts.
(Muriel Del Don, Cineuropa)
Director's Biography
Nadège Trebal: After studying literature at the
Sorbonne, Nadège Trebal enrolled in the screenwriting program at La Fémis. She then became a co-writer, most notably with
Claire Simon on "On Fire" (2006) and "God’s Offices" (2008). She subsequently directed two feature-length documentaries, "Bleu
Pétrole" (2012) and "Scrap Yard" (2013), which premiered in Berlinale Forum. "Twelve Thousand" is her first fiction feature.
Film Selection: Douze Mille (Twelve Thousand, 2019) - Casse (Scrap Yard, 2013, doc) - Bleu pétrole (2012, doc)
Film Selection: Douze Mille (Twelve Thousand, 2019) - Casse (Scrap Yard, 2013, doc) - Bleu pétrole (2012, doc)
Crossing Europe Extracts 2020
Nadège Trebal
Frankreich 2019
color
111
Minuten
Französisch / Spanisch
/ Philippinisch
OmeU
Drehbuch Nadège Trebal
Kamera Jean-Christophe Beauvallet
Schnitt Cédric Le Floc'h
Ton/Sounddesign
Rosalie Revoyre, Yohann Angelvy
Musik Rodolphe Burger
Mit Arieh Worthalter, Nadège Trebal, Liv Henneguier, Françoise Lebrun, Florence
Thomassin
Produzent*innen
Mathieu Bompoint, Gilles Sandoz
Produktion
Mezzanine
Films, Maïa Productions
Weltvertrieb
Shellac
Österreichpremiere
Weltpremiere
Locarno Festival 2019
Premierenstatus / Premiere Status: Austrian Premiere
Weltpremiere / World Premiere:
Locarno Festival 2019