Earwig

Mysteriöse Bande materialisieren sich, ohne viel Dialog, ganz ohne Sonnenlicht: Ein Mädchen bekommt fortlaufend neue Gebissprothesen aus seinem eigenen Speichel festgeformt, ihr Betreuer verletzt eine ihm nur scheinbar unbekannte Frau in einer Bar, der fortan Vernarbten nimmt sich ein Arzt an. All diese Körper beeinflussen, berühren – und verletzen – einander unerklärlich, transportiert oft durch Glas als metaphysischen Leitstoff. Hadžihalilovićs dritter Langfilm ist wieder enigmatische Gothic-Poesie, die sich hier erstmals auch direkt zwischen Erwachsenen entfaltet. (Jakob Dibold)

This hypnotic adaptation of Brian Catling’s "Earwig" is set in a desolate, motionless world, a sort of abstract apartment somewhere in mid-20th century Europe. Solitary Albert Scellinc is employed to look after Mia, a girl with teeth of ice. Each day Albert must change Mia’s dentures and serve her meals. He is also, mysteriously, looking after a cabinet of glasses. He spies on Mia in her bedroom, listening in by holding a glass up to the wall. We follow events from Albert’s perspective, distorted by his dreams and his past. Tension, and strangeness build through sonic texture, long fixed shots, low light, distorted images, and extreme close-ups – a gothic fairy tale, a dream, a nightmare (!) told through Hadžihalilović’s distinctive lyrical cinematic language. (Irish Film Institute)

Filme - Auswahl
Earwig (2021) - De Natura (2018, short) - Evolution (2015; CE'16) - Nectar (2014) - Innocence (2004; CE'05) - La bouche de Jean-Pierre (1996, mid-length)
European Panorama Fiction 2022
Lucile Hadžihalilović
Großbritannien / Frankreich / Belgien 2021
color
114 Minuten
Englisch
OmeU

Screenings / Tickets


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Drehbuch Lucile Hadžihalilović, Geoff Cox
Kamera Jonathan Ricquebourg
Schnitt Adam Finch
Ton/Sounddesign Ken Yasumoto
Musik Augustin Viard
Mit Paul Hilton, Romane Hemelaers, Romola Garaï, Alex Lawther
Produzent*innen Andy Starke, Jean des Forêts, Amélie Jacquis, Jean-Yves Roubin, Cassandre Warnauts
Produktion
Anti-Worlds, Petit Film, British Film Institute, Channel Four, Frakas Productions
Weltvertrieb
Petit Film
Österreichpremiere
Weltpremiere
Toronto International Film Festival 2021