The Sound Is Innocent

 
Johanna Ožvold erforscht in fünf Kapiteln die Ursprünge, Entwicklung sowie Gegenwart und Zukunft der elektronischen Musik. Die präsentierten unterschiedlichen Perspektiven werfen philosophische, ästhetische und politische Fragen nach der Wirkung von purem Sound oder dem Verhältnis von Komponist*in, Maschine und Interpret*in auf. Von den Anfängen der französischen Avantgardemusik bis zu Computer-generierten abstrakten Klanglandschaften der Gegenwart wird ein spannendes Konglomerat von Sound und Vision erzeugt. (Günter Pscheider)

In this documentary essay, the director personally presents the history of electronic and experimental music from the pre-war years to the present day. The film takes place in an almost dream-like space-time that serves both as a recording studio and as a museum of technological artifacts. The sonically and visually layered excursion to the beginnings of the efforts to liberate and conceptualize sound is also a debate about the forms, possibilities, and perspectives of the acoustic relations to the world, in which the voices of the past constantly overlap with the sounds of the future. (International Documentary Film Festival Jihlava)

Director's Biography
Johana Ožvold: Actress, musician, writer, singer, curator and filmmaker Johana Ožvold, born in 1983, made her first short films at FAMU, where she began to study in 2009. For "Hi, I'm Doing Fine" (2013), she won a prize at the Festival of Film Schools in Poitiers, France, and her diploma film "Black Cake" (2016) won the 33rd FAMUfest.  Film Selection: The Sound Is Innocent (2019, doc) - Black Cake (2013, short) - Hi, I'm Doing Fine (2013, doc short)
Crossing Europe Extracts 2020
Johana Ožvold
Tschechien / Frankreich / Slowakei 2019
color
68 Minuten
Englisch / Tschechisch / Französisch
OmeU
Drehbuch Johana Ožvold, Lukáš Csicsely
Kamera Šimon Dvořáček
Schnitt Zuzana Walter
Ton/Sounddesign Adam Voneš, Martin Ožvold
Musik Martin Ožvold
Mit François Bonnet, Steve Goodman, Julian Rohrhuber, John Richards
Produzent*innen Kristýna Michálek Květová, Jean Laurent Csinidis, Ivan Ostrochovský, Katarina Tomkova
Produktion
Cinémotif Films, Films de Force Majeure, Punkchart Films
Weltvertrieb
Cinémotif Films
Österreichpremiere
Weltpremiere
Visions du Réel International Film Festival Nyon 2019
Weltpremiere / World Premiere
Visions du Réel International Film Festival Nyon 2019

Zum Streamingangebot
CROSSING EUROPE EXTRACTS

Flimmit
KINO VOD CLUB