Doskonałe Popołudnie

The Perfect Afternoon

Seit ihr erstes Buch ein Flop war, sind der 20jährige Mikołaj und seine Freundin Anna, die in Gleiwitz einen kleinen Verlag für polnische Gegenwartsliteratur führen, verzweifelt auf der Suche nach einem guten Skript. Parallel dazu bereiten sie ihre Hochzeit vor. Derweil behauptet Annas Vater, die besseren Überlebensrezepte zu haben, Mikołajs Mutter kehrt das erste Mal seit 12 Jahren aus Warschau in die heimatliche Kleinstadt zurück, und in ihren Tischgesprächen streiten sich die jungen Leute über Patriotismus und Politik, Geschäft und Eifersucht. Hinter der Leichtigkeit der Augenblicke entwickelt sich eine Beziehungsanalyse zwischen der Solidarność- Generation und ihren Kindern. (Bernd Buder)

‘THE PERFECT AFTERNOON is my very personal commentary on present-day Poland. The film shows how I see the country and its recent history and what I like about it. On the one hand, there is the generation of young people trying to find their way in the new times and managing quite well, although they live far away from the center of the country. On the other hand, there is the parental generation, whose roots are in the period of Solidarity, and thanks to who we now live in a free country.’ (Przemysław Wojcieszek)

Director's Biography
PRZEMYSŁAW WOJCIESZEK, born 1974 in Poland, is a film and theater director and screenwriter. He studied journalism and Polish literature in Wrocław and Kraków before writing the script for Witold Adamek's film Monday in 1998. In 1999 Wojcieszek debuted as a filmmaker with KILL THEM ALL. LOUDER THAN BOMBS s was presented at Karlovy Vary International Film Festival and was screened at the 2002 Slamdance Film Festival in Utah. By 2004 he had already begun working in theater. MADE IN POLAND marked Wojcieszek's debut both as a playwright and as a theatrical director. THE PERFECT AFTERNOON was shown in the Forum section of Berlinale and the New York Polish Film Festival in 2006. The Berlinale Forum also presented Wojcieszek's MADE IN POLAND and SECRET in 2010 and 2012 respectively. Przemysław Wojcieszek is a leading representative of Polish independent cinema.
Tribute 2013
Przemysław Wojcieszek
Polen 2005
color
91 Minuten
OmeU
Drehbuch Przemysław Wojcieszek
Kamera Jolanta Dylewska
Schnitt Andrzej Bressa
Ton/Sounddesign Artur Kuczkowski
Musik Radosław Łukasiewicz, Pustki-Band
Mit Michał Czernecki, Magdalena Popławska, Małgorzata Dobrowolska, Jerzy Stuhr, Dorota Kamińska
Produktion
Skorpion Art Chełmska 21 00724 Warszawa Poland